Blogi

Blogistamme löydät ideoita ja vinkkejä oman yrityksesi markkinointiin digitaalisissa kanavissa. Kurkkaa viimeisimmät kirjoituksemme ja pysy kuulolla uusimpien vinkkiemme varalta!

Tehoa myyntiin sähköpostimarkkinoinnilla!

Vaikka elämmekin somen ja mobiilisovellusten aikakautta, sähköposti on yhä yksi markkinoinnin tehokkaimmista keinoista tavoittaa oma kohderyhmä. Sähköpostimarkkinointiin liitetyt automaatiotoiminnot tekevät sähköpostimarkkinoinnista vieläkin tehokkaampaa. Verkkokaupoissa sähköpostimarkkinoinnilla voi vaikuttaa suoraan myyntiin. B2B-kaupan puolella sähköpostimarkkinointi puolestaan sopii hienosti myyntiliidien tuottamiseen. Tässä blogissa sukellamme sähköpostimarkkinoinnin maailmaan, pohdimme parhaita käytäntöjä kohderyhmän tavoittamiseen ja otamme pikakatsauksen ilmaiseen sähköpostimarkkinoinnin työkaluun Mailchimpiin. Sähköpostimarkkinoinnin

Lue lisää »

Verkkokaupan perustamisen ABC

Verkkokaupan avaaminen vaatii yritykseltä paljon muutakin kuin pelkän verkkokaupan hankinnan ja tuotteiden asettamisen sinne myyntiin. Verkkokaupan perustamisen myötä kuvioihin astuvat mm. tilausten käsittely, pakettien toimittaminen, palautusten hoitaminen ja muu verkkokaupan asiakaspalvelu. Tässä kirjoituksessa perehdymme siihen, mitä verkkokaupan perustaminen käytännön tasolla tarkoittaa, mitä suunnitteluvaiheessa on otettava huomioon ja millaisia kustannuksia verkkokaupan pyörittämiseen kuuluu. Tuotteiden syöttäminen verkkokauppaan

Lue lisää »

Tavoita kohderyhmäsi LinkedIn-mainonnalla

Kun haluat tavoittaa yrityspäättäjiä tai rekrytoida yritykseesi huippuosaajia, LinkedIn on sosiaalisen median kanavista sinulle se oikea. LinkedInissa tavoitat yrityspäättäjät ja työnhakijat oikeassa mielentilassa, sillä LinkedIn keskittyy juuri bisnesmaailmaan. Työnhakijat etsivät sieltä sopivaa työpaikkaa itselleen, ja työntekijät sekä yrittäjät ovat siellä tutustumassa työaiheisiin sisältöihin ja jakamassa itse niitä. LinkedIn-mainonnan kohdentaminen Ilmainen yrityssivu ja sinne tehdyt julkaisut

Lue lisää »

#SomenSfääreissä 1/19 – Instan ääniviestit ja TikTok-mainokset

Some-kanavat päivittyvät hurjaa vauhtia ja uusia ominaisuuksia julkaistaan tuon tuosta. Kokosimme tähän blogiin some-kanavien kiinnostavimmat uudistukset loppuvuoden ja tammikuun ajalta. Pidemmittä puheitta uusien ominaisuuksien pariin! 👉 Facebook Mainokset eri kielillä Facebook haluaa parantaa jatkuvasti yritysten mahdollisuuksia tavoittaa entistä laajempaa yleisöä ympäri maailman. Tätä tavoitetta tukeakseen Facebook on nyt mahdollistanut yritysten luomien mainosten kääntämisen automaattisesti muille

Lue lisää »

Näin valmistaudut verkkosivujen ostoon

Onko mielessä ajatus verkkosivujen uudistamisesta? Vai puuttuvatko verkkosivut vielä kokonaan? Keräsimme muutaman vinkin, joiden turvin voit valmistautua uusien verkkosivujen hankintaan ja helpottaa omalta osaltasi verkkosivuprojektin etenemistä. Tavoitteet Mieti mitä uusilta verkkosivuiltasi haluat. Onko sinulla joku tavoite niiden suhteen? Haluatko ohjata verkkosivuillasi käyneet asiakkaat käymään toimipisteelläsi, ottamaan yhteyttä lomakkeiden kautta tai soittamaan sinulle? Haluatko kertoa tuotteistasi

Lue lisää »

Black Friday lukuina

Sekositko Black Friday -tarjouksista ja hamstrasit tavaraa niin, että nyt jo vähän kaduttaa? Et ole ainut. Brittitutkimuksen mukaan 21 % osti viime vuonna Black Friday -tarjouksista jotain, minkä ostoa myöhemmin katui. Keräsimme muutaman kiinnostavan faktan tästä Yhdysvalloista liikkeelle lähteneestä tarjouspäivästä, joka tuntuu saaneen jo suomalaisetkin pauloihinsa.   Black Friday ja Cyber Monday – mistä on

Lue lisää »

6 yleistä virhettä verkkosivuilla

Useilla verkkosivustoilla toistuvat samat virheet, jotka vaikuttavat sivuston käyttökokemukseen, hakukonenäkyvyyteen ja verkkosivujen luomaan mielikuvaan yrityksestä. Me listasimme 6 tällaista virhettä, jotka kannattaa laittaa omilla verkkosivuilla kuntoon.   Liian vähän sisältöä Kun tekstintuottoa ei ole nähty tärkeäksi, jokaiselta sivulta löytyy vain muutama lause mahdollisesti kuvan kera. Sivustolta ei pääse tutustumaan yritykseen tai sen tarjontaan pintapuolista raapaisua

Lue lisää »
Facebook-mainonta

Miksi Facebook-mainoksista kannattaa maksaa?

Kun Facebook-markkinointi rantautui Suomeen, se mahdollisti yrityksille ilmaisen näkyvyyden saavuttamisen. Toisin on nykyään. Vuosien saatossa Facebook-markkinointi on mennyt siihen, että näkyvyyden eteen on satsattava myös euroja. Sponsoroimattomilla julkaisuilla saavutetaan nykyisin vain murto-osa aiemmin saavutetusta näkyvyydestä.   Facebook-mainonta pähkinänkuoressa Facebookissa voit mainostaa kahdella tapaa: Luomalla mainoksia mainosten hallinnassa tai Sponsoroimalla julkaisuja. Mainosten hallinnassa pääset luomaan täysin

Lue lisää »
Google Adwords

Google-mainonnan pikaopas

Kun haluat saavuttaa kustannustehokkaasti oikean kohderyhmän oikeaan aikaan, on Google-mainonta ratkaisusi. Google-mainonnalla tuot tuotteesi ja palvelusi näkyviin haluamiesi avainsanojen hakutuloksissa. Tässä pikaoppaassa otamme katsauksen Google-mainonnan toimintaperiaatteisiin, hinnoitteluun sekä hyötyihin.   Mitä Google-mainonta tarkoittaa ja kuinka se toimii? Google-mainonnalla tarkoitetaan Googlen hakutulosten yläpuolella näkyvää mainontaa. Mainokset muistuttavat ulkonäöltään pitkälti normaaleja hakutuloksia – Ainoa eroavaisuus on maksetuissa

Lue lisää »