Näin valmistaudut verkkosivujen ostoon

Onko mielessä ajatus verkkosivujen uudistamisesta? Vai puuttuvatko verkkosivut vielä kokonaan? Keräsimme muutaman vinkin, joiden turvin voit valmistautua uusien verkkosivujen hankintaan ja helpottaa omalta osaltasi verkkosivuprojektin etenemistä.

Tavoitteet

Mieti mitä uusilta verkkosivuiltasi haluat. Onko sinulla joku tavoite niiden suhteen? Haluatko ohjata verkkosivuillasi käyneet asiakkaat käymään toimipisteelläsi, ottamaan yhteyttä lomakkeiden kautta tai soittamaan sinulle? Haluatko kertoa tuotteistasi verkkosivuilla mahdollisimman paljon vai toivotko asiakkaiden ottavan sinuun yhteyttä mahdollisimman aikaisessa vaiheessa?

Pohdi, mitkä ovat niitä asioita, jotka haluat erityisesti kertoa verkkosivujesi kävijöille. Jos sinulta löytyy verkkosivut entuudestaan, voit miettiä mitä asioita haluat uusilla sivuilla olevan toisin.

Asiasisältö

Kun tavoitteesi on selvillä, voit listata asiakokonaisuudet, jotka haluat verkkosivuillesi. Voit pohtia asiaa verkkosivujesi rakennetta ajatellen siten, että jaottelet asioita eri sivuille. Voit myös miettiä valmiiksi ominaisuuksia, joita haluat ehdottomasti uudelle sivustolle. Näitä voivat olla esimerkiksi yhteydenottolomakkeet, ajanvarauskalenterit, Google-kartat jne.

Visuaalinen ilme

Miltä haluat uusien sivujesi näyttävän ja millainen on yrityksesi ilme? Voit miettiä valmiiksi sivuston tunnelmaa, värimaailmaa ja kuvitusta. Kehotamme asiakkaitamme aina etsimään valmiiksi omaa silmää miellyttäviä verkkosivuja tai osioita verkkosivuista. Ei haittaa, vaikka kyseiset sivustot eivät olisi millään tavalla samaa alaa kuin oma yritys. Ne antavat meille osviittaa siitä, minkä tyylistä ilmettä asiakas sivustolleen toivoo ja mistä asioista hän pitää. Niiden avulla on helpompaa suunnitella juuri asiakkaan näköinen sivusto.

Sisällöntuotanto

Sinulta tuskin löytyy vielä täysin valmiita kuvia, tekstejä ja muita sisältöjä sivustollesi. Kannattaa siis miettiä valmiiksi, miten haluat ne toteutettavan. Kirjoitatko kaikki tekstit itse vai ostatko verkkosivujen yhteydessä myös tekstintuotannon? Haluatko käytettävän omia valokuvia vai turvaudutaanko kuvapankkien tarjontaan? Mieti, mitkä ovat omalta kannaltasi otollisimmat vaihtoehdot sisällöntuotannolle. Muista kuitenkin, että laadukkaat sisällöt tekevät paljon verkkosivujesi ulkoasuun. Etenkin laadukkaiden kuvien merkitys on suuri, sillä suttuiset kuvat tekevät verkkosivuista herkästi tökerön näköiset.

Aikataulu ja budjetti

Kaikki yllämainitut asiat vaikuttavat tulevien verkkosivujesi hintaan sekä projektin kestoon. Oletettavasti sisällöltään laaja ja näyttävä sivusto useilla eri toiminnallisuuksilla varustettuna ja sisällöntuotannon kera tulee maksamaan enemmän kuin maltillisempi sivusto. Mieti mikä on kipurajasi verkkosivujen kokonaishinnalle ja millaisella aikataululla toivot verkkosivuston olevan käyttövalmis.

Kun olet tehnyt päätöksesi näiden asioiden suhteen pääpiirteittäin, voit lähteä tekemään vertailua eri palveluntarjoajien välillä. Muista kuitenkin kiinnittää huomiota muuhunkin kuin halpaan hintaan vertailua tehdessäsi. Kun sopiva verkkosivukumppani löytyy, verkkosivujen tavoitteita, sisältöä ja visuaalista ilmettä hiotaan vielä yhdessä. Kaikkea ei siis tarvitse itse valmiiksi tietää, mutta omat vaatimukset sivustolle on hyvä olla jo mielessä verkkosivujen hankintaa aloittaessa.

Meidän verkkosivupalveluihimme voit tutustua tarkemmin täällä.

Lisää luettavaa

Tavoita kohderyhmäsi LinkedIn-mainonnalla

Kun haluat tavoittaa yrityspäättäjiä tai rekrytoida yritykseesi huippuosaajia, LinkedIn on sosiaalisen median kanavista sinulle se oikea. LinkedInissa tavoitat yrityspäättäjät ja työnhakijat oikeassa mielentilassa, sillä LinkedIn keskittyy juuri bisnesmaailmaan. Työnhakijat etsivät sieltä sopivaa työpaikkaa itselleen, ja työntekijät sekä yrittäjät ovat siellä tutustumassa työaiheisiin sisältöihin ja jakamassa

Lue lisää »

#SomenSfääreissä 1/19 – Instan ääniviestit ja TikTok-mainokset

Some-kanavat päivittyvät hurjaa vauhtia ja uusia ominaisuuksia julkaistaan tuon tuosta. Kokosimme tähän blogiin some-kanavien kiinnostavimmat uudistukset loppuvuoden ja tammikuun ajalta. Pidemmittä puheitta uusien ominaisuuksien pariin! 👉 Facebook Mainokset eri kielillä Facebook haluaa parantaa jatkuvasti yritysten mahdollisuuksia tavoittaa entistä laajempaa yleisöä ympäri maailman. Tätä tavoitetta tukeakseen

Lue lisää »

Näin valmistaudut verkkosivujen ostoon

Onko mielessä ajatus verkkosivujen uudistamisesta? Vai puuttuvatko verkkosivut vielä kokonaan? Keräsimme muutaman vinkin, joiden turvin voit valmistautua uusien verkkosivujen hankintaan ja helpottaa omalta osaltasi verkkosivuprojektin etenemistä. Tavoitteet Mieti mitä uusilta verkkosivuiltasi haluat. Onko sinulla joku tavoite niiden suhteen? Haluatko ohjata verkkosivuillasi käyneet asiakkaat käymään toimipisteelläsi,

Lue lisää »