Tavoita kohderyhmäsi LinkedIn-mainonnalla

Kun haluat tavoittaa yrityspäättäjiä tai rekrytoida yritykseesi huippuosaajia, LinkedIn on sosiaalisen median kanavista sinulle se oikea. LinkedInissa tavoitat yrityspäättäjät ja työnhakijat oikeassa mielentilassa, sillä LinkedIn keskittyy juuri bisnesmaailmaan. Työnhakijat etsivät sieltä sopivaa työpaikkaa itselleen, ja työntekijät sekä yrittäjät ovat siellä tutustumassa työaiheisiin sisältöihin ja jakamassa itse niitä.


LinkedIn-mainonnan kohdentaminen

Ilmainen yrityssivu ja sinne tehdyt julkaisut keräävät LinkedInissa heikosti näkyvyyttä. LinkedIn-mainonnan kautta saat kuitenkin kohdennettua viestisi tietyllä alalla ja tietyssä asemassa työskenteleville ihmisille tarkemmin kuin muissa kanavassa. Näin markkinoit tuotteitasi ja palveluitasi juuri oikeille henkilöille kustannustehokkaasti.


Mainontaa voit kohdentaa LinkedInissa seuraavin perustein:

  • Yrityksen tiedoilla: Nimi, koko, toimiala
  • Työhön liittyvillä tiedoilla: Titteli, työnkuva, työn kesto
  • Koulutukseen liittyvillä tiedoilla: Käydyt koulut, opiskelualat, tutkinnot
  • Käyttäjään liittyvät tiedot: Sijainti, ikä, sukupuoli, kokemus, taidot, ryhmät, kiinnostuksenkohteet

Mainosmuodot

LinkedInissä on tarjolla useita erilaisia mainosmuotoja, käydään seuraavaksi niistä yleisimmät läpi.


Facebookista tuttuun tapaan LinkedInissakin saat mainoksia uutisvirtaan sekä uutisvirran oikealla puolella olevaan kolumniin. Uutisvirran mainoksiin voit liittää yksittäisen kuvan tai voit käyttää niissä videota tai useaa kuvaa kuvakarusellin tapaan. Uutisvirtaan saa luotua mainoksia joko sponsoroimalla yrityssivulle tehtyä julkaisua tai luomalla kokonaan uuden mainoksen. Uutisvirran mainokset näkyvät niin mobiilissa kuin pöytäkoneellakin.


Oikean kolumnin mainokset puolestaan näkyvät vain tietokoneella selattaessa. Oikeaan kolumniin on mahdollista saada mainoksia, jotka mainostavat joko yrityssivuasi, tarjouksiasi tai tarjolla olevaa työpaikkaa. Näihin mainoksiin saat yrityksesi logon näkyviin.


Lisäksi oikeaan kolumniin tai uutisvirran yläpuolelle on mahdollista saada tekstimainoksia, joiden huomioarvo on muita pienempi, mutta se näkyy toki myös mainoksen hinnoittelussa. Tekstimainoksetkaan eivät näy mobiilinäkymässä.


Alla kuva uutisvirran ja oikean kolumnin mainoksista. Mainokset erottaa muista julkaisuista ”Promoted”-merkintä.



Lisäksi vielä melko vähän hyödynnetty, mutta potentiaalinen mainosmuoto on viestimainokset. LinkedInissa voit siis lähettää mainosviestin suoraan rajaamaasi kohderyhmään kuuluville henkilöille personoituna. Viestin pystyy personoimaan vastaanottajan nimen, yrityksen nimen, tittelin ja toimialan mukaan. Viesti näyttää täysin samalta kuin normaalit yksityisviestit LinkedInissa. Sen erottaa vain pieni ”Sponsored”-merkintä. Alla esimerkki LinkedInin minulle lähettämästä viestimainoksesta.




LinkedIn-mainonnan mahdollisuudet

Käydään vielä esimerkin kautta läpi kuinka loistavia mahdollisuuksia LinkedIn-mainonta luo yritysmarkkinointiin! Kuvitellaan että yrityksesi hakee kansainvälistymistä ja haluat tavoittaa vaikkapa Ruotsista yrityspäättäjiä kohderyhmääsi kuuluvien toimialojen yrityksistä. Tällöin rajaat mainoksesi näkymään Ruotsiin, valitset oikeat toimialat luettelosta ja päätät sellaiset työtehtävät, joissa työskenteleviä ihmisiä pyrit tavoittamaan. Vielä parempi, jos sinulla on mielessäsi yritysten nimiä, joita haluat tavoittaa. Tällöin voit kohdentaa mainoksesi suoraan heille. Sitten vain kirjoitat viestisi personoidusti heille ja viimeistelet mainoksesi. Näin saat mainosviestisi suoraa oikeiden henkilöiden nähtäville, myös Suomen rajojen ulkopuolelle.


Mitä LinkedIn-mainonta maksaa?

Yhtä yleispätevää hintaa LinkedIn-mainonnalle on mahdotonta antaa. Mainoksen hintaan vaikuttavat mainosmuoto, kohderyhmän koko, mainoskampanjan kesto sekä asettamasi hintatarjous klikkausta, näyttökertaa tai videon katselukertaa kohden. Pystyt kuitenkin itse kontrolloimaan kustannuksia täysin. Voit asettaa sekä päiväkohtaisen budjetin että kokonaisbudjetin kampanjallesi. Minimisumma kampanjan budjetille on 10 €. Mitä enemmän olet valmis mainoksestasi maksamaan, sitä enemmän saat sille näkyvyyttä – luonnollisesti. Voit kuitenkin lähteä kokeilemaan aluksi vaikka alle 100 euron budjetilla ja nostaa summaa tavoittaaksesi lisää ihmisiä, jos huomaat mainonnan toimivan.


Meiltä saat apua myös LinkedIn-mainonnan käynnistämiseen. Lue lisää some-markkinoinnin palveluistamme täältä ja ota yhteyttä niin laitetaan ensimmäinen LinkedIn-mainoksesi yhdessä pyörimään!

Lisää luettavaa

Tavoita kohderyhmäsi LinkedIn-mainonnalla

Kun haluat tavoittaa yrityspäättäjiä tai rekrytoida yritykseesi huippuosaajia, LinkedIn on sosiaalisen median kanavista sinulle se oikea. LinkedInissa tavoitat yrityspäättäjät ja työnhakijat oikeassa mielentilassa, sillä LinkedIn keskittyy juuri bisnesmaailmaan. Työnhakijat etsivät sieltä sopivaa työpaikkaa itselleen, ja työntekijät sekä yrittäjät ovat siellä tutustumassa työaiheisiin sisältöihin ja jakamassa

Lue lisää »

#SomenSfääreissä 1/19 – Instan ääniviestit ja TikTok-mainokset

Some-kanavat päivittyvät hurjaa vauhtia ja uusia ominaisuuksia julkaistaan tuon tuosta. Kokosimme tähän blogiin some-kanavien kiinnostavimmat uudistukset loppuvuoden ja tammikuun ajalta. Pidemmittä puheitta uusien ominaisuuksien pariin! 👉 Facebook Mainokset eri kielillä Facebook haluaa parantaa jatkuvasti yritysten mahdollisuuksia tavoittaa entistä laajempaa yleisöä ympäri maailman. Tätä tavoitetta tukeakseen

Lue lisää »

Näin valmistaudut verkkosivujen ostoon

Onko mielessä ajatus verkkosivujen uudistamisesta? Vai puuttuvatko verkkosivut vielä kokonaan? Keräsimme muutaman vinkin, joiden turvin voit valmistautua uusien verkkosivujen hankintaan ja helpottaa omalta osaltasi verkkosivuprojektin etenemistä. Tavoitteet Mieti mitä uusilta verkkosivuiltasi haluat. Onko sinulla joku tavoite niiden suhteen? Haluatko ohjata verkkosivuillasi käyneet asiakkaat käymään toimipisteelläsi,

Lue lisää »